הגענו לשלב בחירת ארונות לחדרי הבית ?

עיצוב ארונות מתבסס על היכולת לחבר בין הריהוט הקיים בחדר, טעמו של בעל הבית והצרכים הספציפיים של בני הבית, הבאים לידי ביטוי בעת עיצוב הארון.

מה צריך לקחת בחשבון ? מה האופציות הקיימות ? האם עדיף חדר ארונות ? ארון מעץ מלא או צפוי פורמיקה ? דלתות  הזזה או ארון דלתות? איך תבחרו את הארון המתאים לכם?

אז באתי לעשות לכם קצת סדר …

לפני שאנו הולכים לחנות ובוחרים ארון עלינו לאסוף מספר נתונים:

מידות החדר :

  • יש למדוד במדויק, רוחב, גובה ומרחק מהקיר ומחלונות , במיקום שבו יוצב הארון.
  • במידה וקיימת נישה בקיר, חשוב לקחת מידות מדויקות ולנצל את הנישה במלואה, . חבל לקנות ארון שלא יוכל להכנס, או לחילופין – ארון קטן מדי, שישאיר רווח העלול להתמלא באבק ושאר הפתעות.
  • מגבלות החדר – לכל חדר בבית יש את המאפיינים הייחודים לו, אם אין בעיה של מקום בחדר אפשר לרכוש ארון עם דלתות נפתחות. לחדרים קטנים, בהם המיטה ממוקמת בסמיכות לארון, יש עדיפות לארון הזזה שמאפשר פתיחת הארון ללא צורך במקום נוסף ארונות הזזה חוסכים את המקום שדורשים ארונות שדלתותיהם נפתחים לרווחה. חדר גדול יותר יוכל להכיל ארונות עם דלתות נפתחות

כמות הפריטים לאיחסון

יש לקחת בחשבון , אופי התכולה של הארון, בגדים לתליה, בגדים מקופלים, אחסון פריטים וכיו"ב, לפיהם תיקבע החלוקה הפנימית של הארון: מדפים, תליה, מגירות ועוד, מה שמשפיע כמובן גם על המחיר

הקונספט העיצובי

לעיצוב הכללי של החדר שבו יוצב הארון יש השפעה רבה על בחירתו. חשוב לבחור ארונות שישתלבו בהרמוניה עם הקו העיצובי שהחלטתם עליו, ולא יהיה מנותק ממנו לגמרי. הארון יכול להיות בצבע תואם ומשלים, או מנוגד. הוא יכול להיות מקושקש או חלק – העיקר כיום יש שפע של דוגמאות, עיצובים וסגנונות וכל אחד יכול למצוא את הארון שישלים את המראה של החדר ויתכתב עם שאר הרהיטים בו.

החומרים מהם עשויים ארונות

בבואנו לבחור ארונות עומד בפנינו מבחר אדיר של חומרי גלם, ולעיתים קשה מאוד שלא להתבלבל בין ים האפשרויות: עץ מלא, שני סוגי עץ, שילוב של עץ עם זכוכית, מלמין, מראות, MDF או סנדוויץ". מרבית החומרים נחשבים איכותיים ועמידים, אולם שימו לב, לא מומלץ להשתמש ב-MDF לגוף הארון עצמו, כי אם רק לדלתותיו.

 מחיר 

מחיר הארון נקבע בהתאם לאיכות החומר ם מהם בנויים הארונות. גוף הארון עשוי פעמים רבות מסיבית מצופה מלמין, שימו לב כי סיבית נכללות איכויות דחיסה שונות והמחיר בהתאם. ארונות יקרים יותר הם אלו העשויים מעץ סנדוויץ´, המהווה חומר חזק ועמיד גם בפירוק והרכבה חוזרים בעת הצורך. הדלתות הנפוצות ביותר מיוצרות ממלמין, או MDF. כשהמעוצבות יותר יהיו משולבות באלומיניום, זכוכית ועוד כיד הדמיון.

אז אחרי שבדקנו, מידות צרכים ותשוקות…איזה ארון נבחר??

חדר ארונות

עדיף לבנות חדר ארונות, משום שהוא מופרד ואינו משפיע על חלל חדר השינה. חדר ארונות אידיאלי הוא חדר עם ארונות מקבילים, בעלי דלתות, שבו ניתן להסיר את הדלת לחדר עצמו ולשלבו בחלל. בחדר כזה יש לשמור על מעבר מינימלי של 80-90 ס"מ. ארונות הזזה ינצלו טוב יותר את המעבר המוגבל בין הארונות, אך הרוחב הנ"ל יהיה נכון גם לארונות לפתיחה אשר רוחב הדלתות בהם לא יעלה על 70 סנטימטר.

הסוגיה מסתבכת כשמנסים לתכנן חדר ארונות בכוח, בעיקר על ידי יצירת חדר קטן וריבועי היוצר פינות אחסון בלתי יעילות ומחייב להתקין מדפים פתוחים בתקווה שהדלת לחדר הקטנטן תהיה סגורה ותמנע חדירת אבק

במצב כזה עדיף למקם ארון קיר לאורך החדר, לצד המיטה ובשום אופן לא מולה. זאת משום שדלתות הארון תמיד יהיו פתוחות בסוף היום, ותכולת הארון, שאינה תמיד מסודרת, תהיה הנוף האחרון שתראו לפני השינה. בחירת גוון הארון בגוון הקיר ושילוב ידיות אינטגרליות או מינימליסטיות ככל הניתן תטמיע את הארון ותמנע את השתלטותו על עיצוב החדר. ארונות בגדים המיועדים לתלייה חייבים להיות בעומק 60 סנטימטר. לבגדים מקופלים די בעומק של  40 סנטימטר

ארון הזזה

ארונות קיר עם דלתות הזזה הינם הפתרון המוביל לארונות חדרי שינה.
יתרונם העיקרי של ארונות הזזה טמון באפשרות להתקין ארון זה גם בחדר שאינו גדול ו/או כאשר המיטה או שולחן העבודה קרובים אל ארון ההזזה חיסכון בחלל, סגירה במברשות מסביב לדלתות שמונעת כניסת אבק. אחסון מנוצל וכד'}.

ככל שהדלת גדולה יותר הארון גדולה יווצר מראה אלגנטי ומרשים יותר.
חזות ארון ההזזה נקבעת מטבע הדברים על ידי עיצובן של דלתות ההזזה.

דלתות הזזה במגוון רחב ביותר של עיצובים וגוונים. בין היתר ניתן להזמין ארונות הזזה עם דלתות פורמיקה, זכוכית , מראות, בדים , פורניר ושליפלק.
חסרון:  מסילות נוטות לצבור אבק.

מסילות איכותיות על מנת שהדלתות לא יצאו מהמסילה.

ארון דלתות פתיחה

יתרונו העיקרי של ארון פתיחה בגמישות הצורנית שלו לעומת ארון הזזה הבנוי כמרובע עם 4 פינות של 90 מעלות ארון פתיחה יכול להיות בנוי בזוית מתחת למדרגות. בפינה, מעל דלת, בזוית מתכנסת ועוד

בארון פתיחה ניתן להזמיו דלתות פתיחה מחומרים שונים הבולט בהם צבע אפוקסי בתנור.

חזות ארון ההזזה נקבעת מטבע הדברים על ידי עיצובן של הדלתות שבנויות בקו אחד ומאפשרות מראה נקי.

דלתות פתיחה במגוון רחב ביותר של עיצובים וגוונים. בין היתר ניתן להזמין ארונות פתיחה עם דלתות פורמיקה, זכוכית , מראות,  פורניר ושליפלק.

הדלתות העשויות זכוכית יכולות לכלול הדפסות שונות בהזמנה אישית, כמו כן ניתן לשלב בדלתות שונות .

חסרון 

היווצרות בטן , חשוב לוודא שלדלת יהיו חמישה צירים כדי למנוע את הבעינ

פטנטים וארון בעיצוב אישי

מתקן נשלף למכנסיים שמאפשר לארגן אותם בתלייה, מתקן לעניבות וחגורות עם שליפה כפולה, ומתקן להורדת תלייה עליונה, שיכול לשאת עד עשרה קילו, ומאפשר להוריד את המתלה לגובה העיניים. יש גם מתקן נשלף לנעליים עם שלוש עד חמש קומות.

מי שרוצה לגהץ בקרבת הארון יוכל להוסיף קרש גיהוץ ´בילט אין´ בארון הבגדים, הקרש מאוחסן בקיפול בתוך הארון כשלצידו מקום למגהץ.

אפשר לשלב טלוויזיה בתוך הארון, זה ניצול טוב של חלל ויש כך מקום לממיר של הכבלים.

טיפים

הזמנה אישית –:לא כדאי להזמין ארון שגובהו מעל 2.40 מטר. הסיבה: פלטת עץ סטנדרטית מגיעה בגודל זה. ארון בגובה של 2.50 מטר, למשל, תעלה מחיר כפול. הסיבה: אתם משלמים על 2 פלטות של 2.40 מטר,

  • חשוב להקפיד על פרזול איכותי, שימנע שקיעת או שבירת הצירים. בארונות עם דלתות הזזה, לבחור מנגנון איכותי שלא מצטבר בו לכלוך. יש מי שמזמין מלכתחילה דלתות עם 5 צירים, למנוע היווצרות ´בטן´ בדלת.
  • בדלתות הזזה עדיף לבחור מסילות עם טריקה איטית שתשמור על האצבעות הקטנות של הסקרנים.
  • אם קונים ארונות שכוללים זכוכיות או מראות יש לוודא שקיים גב הגנה בעובי לפחות פי שלושה מהזכוכית.
  • לילדים אפשר לבחור בארון שניתן להחליף את כל הפרונט שלו, כדי שיהיה אפשר להתאימו בעתיד לעיצוב בוגר יותר של החדר ולחסוך בעלויות.
  • הדפס: אפשר להוסיף לארון הדפס מתוך בנק תמונות, או אפילו תמונה מהאוסף הפרטי שלכם.

סיבוב השוואת מחירים בין החנויות השונות יכול לחסוך מאות שקלים. כמו כן, כל תוספת פרזול או עיצוב מייקרת את המחיר ובנוסף יש לקחת בחשבון כי המחירים לא כוללים הובלה והרכבה.

הובלה והרכבה: מחירי ארונות מגוונים מאוד ונעים מ-700 שקל לעשרות אלפי שקלים. כל תוספת ופרזול, מייקרים את הארון. ואל תשכחו שהמחירים אינם כוללים הובלה

והכי חשוב: בחרו בלב שלם. הארונות בדרך כלל נשארים לזמן ארון, וחבל לקנות משהו שאתם לא בטוחים בו במאה אחוז.

הילה לוי

053-4248777

אודות המחבר

השארת תגובה